Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

19 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

hoi allemaal,

hier dan m'n eerste verslag
de reis is goed verlopen, misschien iets te lang, maar halverwege uitstappen werkt ook niet ;-) in bangkok bijna m'n vlucht gemist omdat ze volgens mij alle vluchten omriepen, maar mijne had ik nooit gehoord, uiteindelijk gaan kijken hoe laat het was en toen stond er al last call, maar nog makkelijk gered. in taipei iemand ontmoet die als aupair in nz ging werken en met haar verder gereisd, w wel beter want we hadden daar een stop van tien uur, dus even liggen slapen en toen rond gaan lopen, wat ook wel de moeite waard was omdat ze elke gate een ander thema hadden gegeven en alles dus leuk aangekleed hadden!

in auckland zat/zit ik in een hostel met vier op een kamer, waarvan een franse die erg gezellig is en waarmee ik twee dagen heb opgetrokken. de eerste dag eigenlijk alleen nog even gegeten en toen naar bed, want ik kwam vrij laat aan in auckland.
daarna de stad gaan verkennen, gevonden dat je in restaurants wel gratis wifi hebt, dus nu ook lekker onder de mensen aan het typen. eind van de middag naar de skytower gegaan voor de zonsondergang, helaas werd het erg bewolkt, maar het uitzicht was zo ook mooi!
de tweede ochtend last van een jetlag, al om 4 uur wakker, net als vanmorgen, maar dat gaat nog wel over voor ik terug kom ;-) het was een beetje regenachtig dus zijn we naar het auckland museum geweest, daar was echt heel veel te zien, de hele middag binnen geweest, ze hadden allemaal dingen van de maori cultuur, maar ook moderne dingen, over de oorlogen en de dieren die er leven, enz enz. 's avonds even naar de bar geweest
vanmorgen ontbeten met de reisgroep van m'n kamergenote, lekker luxe in het mercure hotel, super aardige reisleiders die er zoveel mogelijk mensen bij wilden hebben:-) de rest van m'n kamer ging ook weg (eentje zelfs naar haar huis in nz, blijkt hier normaal te zijn om op kamers te zitten in een hostel), maar ondertussen zit het alweer vol, mede door het wk triatlon.
net naar mount eden geweest, echt een geweldig uitzicht over de stad en omgeving! :-)

verder nog niet zoveel spannends meegemaakt (ik ben denk ook de helft vergeten omdat ik alles net al getypt had en de site toen besloot ermee te stoppen), morgenochtend begint de rondreis, dus dan zal het wat drukker worden. helaas nog niemand ontmoet die dezelfde reis doet, maar dat zal morgen wel goed komen ;-) ik weet niet hoeveel wifi ik dan tegenkom, maar ik ga m'n best doen jullie op de hoogte te houden.
ik ga proberen wat foto's toe te voegen als dat hier lukt, anders houden jullie die tegoed!

xx

  • 23 Oktober 2012 - 16:46

    Moon:

    Nou zet hem op hoor! Ben erg benieuwt wat je allemaal gaat zien en beleven;)
    xie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia Langelaan

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 47631

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 21 April 2013

Backpacken Down Under

Landen bezocht: