sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

sydney

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

16 April 2013 | Australië, Sydney

heey

hier weer een snel verslagje, is een tijd geleden dat ik bijna wekelijks postte.. zal ook niet veel meer gebeuren, dus geniet ervan ;-)

m'n ene dagje in port macquarie was lang genoeg, eigenlijk had ik alles wat ik wilde zien in een ochtendje gedaan. ben lekker op de fiets naar de vuurtoren gereden, weer een mooie route langs de kust :-) daarna het kaola hospital bezocht, hier verzorgen ze zieke koala's (logisch) die ze bv uit een door bosbrand getroffen gebied halen, sommigen doen dan teveel schade aan hun poten op en blijven dan levenslang daar wonen, andere worden opgelapt en weer uitgezet. al is het bij sommigen zo erg dat ze eerst maanden in een huis wonen en met de hand gevoerd moeten worden. ook blijken veel koala's chlamydia te hebben, hiervoor worden ze ook behandeld. anderen hebben een vergroeide rug en wonen dan daar, al kunnen de meesten best overleven met zo'n rug. al met al doen ze daar dus wel goed werk! ook interessant om te lezen wat de koala's mankeren en wat ze er dan precies aan doen
daarna met een groepje nederlanders richting het strand gegaan, waar ze allerlei beschilderde rotsen hebben en sommige daarvan zijn echt kunstwerken!

eind van de middag ging m'n bus naar sydney, waar ik rond middernacht aan kwam. de busrit was wel vreemd want voor 9 uur gingen de lichten al uit, ook de leeslampjes deden het niet meer, dus denk dat we moesten slapen terwijl iedereen er in sydney of zelfs eerder uit moest..
het hostel was erg oranje met heel veel spiegels, want dat vond de hond mooi!? wel een heel gezellig hostel, de kamer viel tegen, maar beneden in de eetzaal of tv kamer zaten altijd wel een paar leuke mensen :-) de eerste dag bij het ontbijt dacht ik dat er alleen maar fransen zaten, die dus onderling ook vooral frans praten, maar 's avonds een paar nederlanders, engelsen, duitsers, oostenrijker en engelspratende fransen ontmoet
die eerste dag dacht ik ook dat sydney onmogelijk groot was, maar dat bleek best mee te vallen, de meeste plekken waren aan te lopen en anders was het ov wel goed georganiseerd. ik hoefde natuurlijk ook niet alle suburbs te zien. wel ben ik naar darling harbour en de oudste wijk van sydney (the rocks) geweest. uiteraard naar bondi en manly beach, op bondi zelfs gesurfd. wel iets anders dan hoe ik het altijd voor me zag: les van een lekkere australier, ipv daarvan een beetje hulp van een nederlandse, haha waar je al niet naar de andere kant van de wereld voor gaat! deze keer ging het wel redelijk en dat zelfs op een klein board, dus misschien thuis ook maar eens proberen! ook weer langs de kust gewandeld, veel kleine strandjes gezien van zo'n 50 meter breed, maar dan alsnog van alle gemakken voorzien (cafe, speeltuin, afdakjes, toiletten, lifeguard, etc), dat regelen ze toch altijd wel goed in australie
met een groepje zijn we nog de blue mountains ingetrokken waar we slim dachten te zijn om de giant staircase met bijna 1000 treden naar beneden te nemen om dan met de skyrail omhoog te kunnen. waren we bijna bij de skyrail was het pad afgesloten door werkzaamheden, waardoor we konden kiezen: of 1,5 uur wachten of terug lopen. dus wij heel sportief de hele route weer terug. wel geweldige uitzichten gehad op de drie gezusters en zoals te verwachten blauwachtige bergen.
ook nog een 'tour' gedaan met een belg die zichzelf na twee weken al local noemde, haha, maar zo wel veel van de stad gezien in een paar uurtjes.
natuurlijk ook de opera house en harbour bridge gezien, gestapt in kings cross, paddy's market over, ferry's genomen (mooi uitzicht over de stad), etc

na een nachtbus, die helaas bomvol zat maar wel met een paar gezellige mensen, weer terug waar het (australische) allemaal begon: melbourne
hier blijf ik een paar dagen om daarna een bus richting kingston te nemen, waar jullie vast wel weer van me zullen horen en waarvandaan ik hopelijk weer foto's kan posten, even geduld dus :-P

xxx

• 16 April 2013 - 07:37

Annemiek:

Hey meissie,
    Klinkt weer onwijs leuk en gezellig. Geniet er nog ff van, want het eind is bijna in zicht.

xxx

• 16 April 2013 - 08:32

Aad:

hoi sas,
    nog ff dan zijn wij ook weg, maar we houden kontakt. doe de groeten aan de fam. lachie.
    en veel plezier daar nog. xxx

• 16 April 2013 - 09:06

Roos:

Deze keer een wat snellere reactie op je verhaal.
    Leuk weer om te lezen en wat is nou 1000 treetjes naar boven voor zo'n sportieve jonge meid, makkie toch en als je dan ook nog eens van die prachtige uitzichten hebt, nou dan doe je het toch zeker fluitend, alhoewel, fluiten en naar boven zal zelfs voor jou niet helemaal meevallen.
    Ben wel reuze benieuwd naar foto's, dus hopelijk lukt het op je nieuwe ouwe stekkie weer goed.

Voor je Pa en Ma veel plezier bij wat jullie gaan doen.

En voor jou natuurlijk ook weer good luck, have fun en tot de volgende keer maar weer.

Liefs van Roos.

• 16 April 2013 - 19:13

Ronald Van Der Meijs:

Hey Saskia
    Komt allemaal erg bekend voor. Verbleef je toevallig in YHA Bondi Beach terwijl je in Sydney was ?
    Het intrieur van dat hostel zag ook er erg gekleurd uit, maar verder vond ik het wat gedateerd.
    Bij Echo Point heb je inderdaad een prachtig uitzicht op de 3 Sisters en de Blue Mountains. Wel onhandig dat zowel de Cableway als de Steepest Railway buiten gebruik waren.