THE tour, day 1-3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu THE tour, day 1-3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

THE tour, day 1-3

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

22 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

hey

zoals jullie misschien al begrepen is het vorige bericht iets ouder, dus volgt maar gelijk het tweede verslag. de verbinding hier is niet altijd even goed en de afgelopen dagen heb ik ook niet veel tijd gehad om het vorige bericht nog een keer te proberen te posten

ondertussen is de tour dus al een paar dagen bezig. het begon goed, de bus zou om 7.20 voor het hostel staan, was zelfs de dag van tevoren nog bevestigd, maar door het wk triatlon was dat niet eens mogelijk, dus geprobeerd te bellen, maar op kantoor beginnen ze natuurlijk pas om 8 uur.. ondertussen waren we met 4 waarbij we niet helemaal zeker wisten of we dezelfde tour hadden omdat 2 maar 9 dagen gingen. maarja, wij naar de skytower lopen omdat alle andere tours daar zouden vertrekken, maar niets gezien, wij weer terug om nog eens te bellen, toen de gids ons op kwam halen, hij stond dus wel bij de skytower, haha. we waren niet eens de laatste en alles is dus goedgekomen.
we zijn met twee nederlanders, twee belgen, twee engelsen, drie duitsers, twee zwitsers en een australische, dus maar twaalf in totaal, waarvan zes alleen. tot nu toe een leuke groep, alleen jammer dat er zoveel duits en nederlands sprekenden zijn voor de rest. morgen komen er nog vier bij geloof ik en over een paar dagen gaan er drie weg. een engelse is echt te grappig, hyperactief, giegelend en gek op roze 'the world should be pink' en als ze 'kwijt' is zit ze met haar vriendin op het toilet, echt onafscheidelijk, misschien maar beter dat ik alleen ben.. je zou zeggen dat ze 16 is ofzo, maar ze is 23, verbaasde me echt. verder gewoon gezellige mensen, al zijn sommigen erg verlegen, maar dat komt nog wel denk
we zijn eerst verder naar het noorden gegaan, onderweg bij een mega boom, een waterval, en bijzondere wc's ( jaja, hier zijn ze zo speciaal dat je binnen niet eens foto's mag maken) gestopt. in de plaats waar we zouden slapen, Paihia, konden we kiezen om te skydiven, naar de treatry grounds of wandelen naar een andere waterval. we zijn met negen gaan wandelen (ik moet nog een beetje moed verzamelen voor ik ga skydiven oid). 's avonds hadden we een bbq en hebben we nog wat gedronken. de volgende ochtend vertrokken we naar een eiland, urupukapuka (hier heb je echt veel namen met zo'n herhaling erin) , onderweg nog dolfijnen gezien en verder een heel mooi uitzicht op de bay of islands. op het eiland zijn we rond gaan lopen, echt geweldige uitzichten! mooi groen, bergen, blauw water enz enz:-) we zijn bijna aangevallen door een horde bange schapen, gelukkig stond er een hek, even later renden er paarden op ons af wat schattige pony's bleken te zijn, gevaarlijk land;-) daarna tijd over, want het was niet echt weer om te zwemmen of kayakken, de wind maakt het best koud. dus zijn we spelletjes gaan spelen, wat nog best lastig is met verschillende talen. de dag erna klaarde het op en zijn we met een paar even snel het water in gesprongen, wat nog wel heel koud was, maar het was net op tijd want erna betrok het en moest je wel weer een vest aan. we zijn met de eerste boot terug gegaan rond 12 uur en nu ik dit typ zitten we in de bus richting auckland terwijl de meesten slapen. al geef ik ze groot gelijk, de bedden vannacht waren best eng, het klonk steeds alsof degene bovenop het stapelbed endoorheen zou zakken en toen ging rond drie uur het brandalarm af, haha, geen brand gelukkig. in auckland zullen we alleen vanavond en vannacht zijn, daarna gaan we door naar de hot water pools in hahei, maar het is nog niet zeker of we er ook in kunnen, helaas, kan wel wat warm water gebruiken ;-)

ik heb geen idee wanneer ik hierna weer tijd/bereik heb, maar jullie horen weer van me !

xx

• 22 Oktober 2012 - 11:33

Thea Mulder:

Hoi Sas,
    Wat leuk, 2 mails met gave verhalen in de postbox. Geniet maar fijn van alle moois
    in dit deel van de wereld. Wij genieten mee!! Heel veel plezier.
    Thea

• 22 Oktober 2012 - 12:16

Aad:

hoi, klinkt allemaal goed, ben al jaloers op je aan het worden.
    zal zelf ook eens die reis moeten gaan maken maar nog ff een paar jaar wachten.
    xxx

• 22 Oktober 2012 - 12:35

Miriam:

Hoi Sas,
    Wat een belevenissen al zeg. Leuk om te lezen wat je meemaakt.
    Veel plezier verder en groetjes Miriam

• 22 Oktober 2012 - 12:41

Annemiek:

He meissie,

Klinkt allemaal super. Ga zo door.
    xx

• 22 Oktober 2012 - 13:12

Til:

Hoi Sas
    Heel veel plezier de komende tijd, maar dat gaat wel lukken zo te lezen.
    Groetjes

• 22 Oktober 2012 - 18:48

Roos:

Hoi Saskia, erg leuk om je te volgen en SUPER dat je dit onderneemt.

Het meest spannende wat we hier meemaken is het vallen van de eikels (kan ook niet anders als je aan de Eikenlaan woont), soms precies op je hoofd, dus een beetje jaloers ben ik wel.
    Enjoy everything you do and see.

Groetjes van Roos (petekind van oma Groenewegen)

• 22 Oktober 2012 - 21:44

Sjaan Langelaan:

Saskia ,super jou zo te kunnen volgen.
    geniet ervan ,Sjaan x

• 22 Oktober 2012 - 21:44

Sjaan Langelaan:

Saskia ,super jou zo te kunnen volgen.
    geniet ervan ,Sjaan x

• 22 Oktober 2012 - 22:24

Trees Van Den Berg:

Hallo Saskia.Wat een leuk verhaal,zo te lezen is het allesbehalve saai.Houden zo.Veel plezier en groeten Hans en Trees

• 24 Oktober 2012 - 09:30

Kees En Jeanet:

Hoi Sas,

Geweldig om jou belevenissen zo mee te maken!
    Geniet er van en laat ons er door je leuke verhalen ook
    van meegenieten.

(Ik ga dit in m'n volgende leven beslist ook doen :-) )

• 25 Oktober 2012 - 19:58

Gre En Daan:

Hallo Saskia,leuk je verhalen te lezen,zo genieten wij met je mee.heel veel reisplezier nog en we wachten op het volgende nieuws.