tour day 14-18 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu tour day 14-18 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

tour day 14-18

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

06 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

hey

ondanks dat we de gletsjer niet op konden zijn we die middag toch nog naar de voet gelopen, waar we goed konden zien dat die aan het terugtrekken was. afgelopen jaren is die veel kleiner geworden, maar volgens smuggles sneeuwt het tegenwoordig weer meer, dus het moet goed komen.
helaas regende het vrij hard toen we erheen liepen, al is dat niet zo gek in een regenwoud.. we kregen wel een paraplu, maar mijne was lek :-( gelukkig heb ik een lieve tante die aan noodzakelijke dingen denkt die ik eigenlijk hoopte niet nodig te hebben, joke, bedankt voor de poncho! :-)
al had de regen ook wel positieve kanten, want de watervallen worden er wel mooier van;-)

de dag erna heerlijk vroeg uit bed om te horen dat het voor niks was omdat het te bewolkt was, dus 1.5 uur op de rest gewacht. maaaarr toen klaarde het op en konden we ineens toch gaan skydiven!!! (wat al verraden was door m'n papa) ondertussen durfde ik eigenlijk al niet meer, maar eenmaal daar viel t wel mee. echt super gaaf! vanuit het vliegtuig al een gaaf uitzicht op fox glacier, mount tasman en mount cook, helaas trok het erna weer dicht, maar door een wolk skydiven was dan ook wel weer grappig. helemaal veilig weer beneden gekomen, wat jullie misschien al wisten omdat deze blog erna is geschreven ;-) heb er echt van genoten en ondanks mijn hoogtevrees zou ik zo weer uit een vliegtuig springen!
verder die dag niet echt spannende dingen om te vertellen, valt allemaal weg tegenover skydiven:-P maar door een moeras gelopen en whitebait geproefd

zondag konden we eindelijk lang uitslapen, maar hadden we maar voor de helft van de ramen gordijnen, ideaal! we zijn langs verschillende meren gegaan tussen de bergen, weer prachtig, zeker omdat de lucht strakblauw was (helaas niet warm, dus niet te jaloers worden allemaal, wij hebben ook weer nachtvorst) erna even naar puzzling world, me kapot gelachen daar! 's middags kwamen we de eerste bungyjump tegen, waar eentje van ons sprong, eng eng eng

daarna hadden we 2,5 dag in queenstown, de eerste dag ging niemand een activiteit doen waarmee ik mee wilde (om nu al weer te skydiven is wel erg snel), dus met een groepje door de stad gelopen, beetje souvenirs gekocht enzo
de tweede dag was actiever, we begonnen met iemand die de hoogste bungy ging doen, alleen kijken was al eng. en gelijk erna gingen we met vier de hoogste schommel ter wereld uitproberen (7 m freefall, boog van 300 m, ook al verraden op facebook, dus niet echt verrassingen vandaag), twee tandemsprongen omdat dat minder eng en sowieso leuker leek. echt super gaaf! het engste was dat het niet echt lukte om ons weer op het platform te krijgen... na even rustig gezeten te hebben en eindelijk eens echt internet te hebben gehad waren we klaar om te lugen, wat met een soort kart van de berg afgaan is, soort rodelen, maar dan moet je zelf sturen, erg grappig! erna gegeten bij de 'beroemde' fergburger

straks cruisen bij de doubtful sound (dus voorlopig geen internet want erna hebben we ook nog een tijdje geen bereik)

xx

ps: moon we zijn nu met z'n tienen, en nog steeds erg gezellig! er gaan er nog een paar naar australie, maar alleen voor een paar dagen naar sydney, dus die zal ik daar niet meer tegenkomen

  • 06 November 2012 - 20:41

    Joke:

    Hoi Sas,
    Geweldige verhalen weer. Leuk dat je aan met gedacht hebt, alleen de reden was niet zo leuk.
    Ik vind het echt stoer allemaal.
    groetjes x

  • 06 November 2012 - 20:42

    Aad:

    hoi, ik schreef al dat je straks niet eens meer in een "gewone" 8-baan wilt. ben benieuwd wat je volgende avontuur is, hanggliden heb ik nog niet gehoord ;>) xxx

  • 06 November 2012 - 20:57

    Cock:

    leuke en spannende dingen maak je mee, ook alle soorten weer dus.
    geniet ervan.

  • 06 November 2012 - 21:07

    Maartje:

    Sasssiee!
    haha ik liep een beetje achter met lezen xD dacht dat ik me had aangemeld voor de mailinglist.. viel toch tegen ;)
    maaar echt super leuk allemaal! ik krijg weer NZ-kriebels! al helemaal met Motueka en Abeltasmanpark!
    gelukkig heb je het erg naar je zin en doe je allemaal leuke dingen!
    voor jou miss ook leuk om te weten hier gaat alles goed de taal blijft boeiend maar lastig!

    Spreeek je :)
    Bises! :)

  • 06 November 2012 - 21:08

    Annemiek:

    Hey meissie, Klinkt weer allemaal top. Ik snap alleen een paar dingen niet, dus ff uitleggen;)
    wat is Puzzling world? Iets met puzzelen? en het cruisen? ga je met een cruiseboot? in je programma staat dat je gaat curlingen en dat is volgens mij iets heel anders;). Maar... in ieder geval veel plezier.

    groetjes en xx

  • 06 November 2012 - 22:06

    Thea:

    jeetje, Sas, het wordt elk verslag spannender.
    Wat een spannende dingen doe je allemaal. Jij geniet, dat begrijp ik heel goed en wij genieten
    mee van je verhalen.
    Genieten maar!!!! groetjes van ons hoor!

  • 06 November 2012 - 22:06

    Thea:

    jeetje, Sas, het wordt elk verslag spannender.
    Wat een spannende dingen doe je allemaal. Jij geniet, dat begrijp ik heel goed en wij genieten
    mee van je verhalen.
    Genieten maar!!!! groetjes van ons hoor!

  • 07 November 2012 - 09:53

    Roos De Graaff:

    Hoi Saskia, ik liep even wat achter, maar ben nu weer helemaal bij.
    Super dat je dolfijnen en een walvis gespot hebt, dat staat ook nog mijn verlanglijstje.

    En ik maar denken dat de Franz Josef gletsjer in Oostenrijk ligt???
    Stoer hoor het skydiven, ik blijf liever met beide benen op de grond, maar goed dan kun je ook nooit met je hoofd in de wolken lopen.

    Nou blijf maar lekker genieten, dan geniet ik via jouw berichten ook mee.

    Groetjes Roos.

  • 07 November 2012 - 14:33

    Jacqueline:

    Hoi Saskia,

    Allerlei angsten heb je overwonnen, stoer hoor! Wat maak je geweldige dingen mee allemaal.
    Nog heel veel plezier.

  • 07 November 2012 - 17:28

    Trees:

    Hey Sas wat een leuke,spannende en avontuurlijke verhalen.Alleen het lezen is al leuk,dus jij moet het wel heeeeeeeel erg leuk hebben.Veel plezier en groeten Hans en Trees

  • 07 November 2012 - 17:28

    Trees:

    Hey Sas wat een leuke,spannende en avontuurlijke verhalen.Alleen het lezen is al leuk,dus jij moet het wel heeeeeeeel erg leuk hebben.Veel plezier en groeten Hans en Trees

  • 08 November 2012 - 17:17

    Nic:

    Ha die sas,
    Cool hoor ik vindt het geweldig om te lezen lekker verder genieten en alles meepakken wat er geboden wordt.Heel veel plezier lieve groetjes Nic

  • 08 November 2012 - 17:17

    Nic:

    Ha die sas,
    Cool hoor ik vindt het geweldig om te lezen lekker verder genieten en alles meepakken wat er geboden wordt.Heel veel plezier lieve groetjes Nic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia Langelaan

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 47632

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 21 April 2013

Backpacken Down Under

Landen bezocht: