tour day 9-14 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu tour day 9-14 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

tour day 9-14

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

hii

jeeej, eindelijk m'n korte broek uit m'n tas gehaald:-) we hebben een aantal hele mooie dagen gehad, tijdens de crossing was de lucht al wel blauw, maar tussen de sneeuw niet zo warm, nu we weer een beetje op zeelevel zaten was het beter!

zondag moesten we vroeg op omdat een deel terug ging naar auckland, daarna hebben wij op de ferry gewacht om naar het zuidereiland te gaan. daar zijn we via een nederlandse bakkerij en een wijnproeverij naar het abel tasman park gegaan. waar we in cabins zaten met een geweldig uitzicht op de oceaan! de volgende dag zijn we het park in gegaan, heen lopend en terug gekayakt. prachtig park! super om vanuit het woud zo'n stralend blauwe oceaan te zien!
dinsdag veel in de bus gezeten met stukje lopen tussendoor en een aantal 'fotostops'. 's avonds zijn we naar de thermal pools in hanmer springs geweest, heerlijk relaxt! daarna nog films gezien van degenen die hadden geskydived en van onze chauffeur van z'n bungeejumps. weet niet of ik nu nog durf :-P
woensdag richting kaikoura waar we walvissen zouden spotten, maar daar aangekomen hing er een vreemde, erg dichte mist boven zee. gelukkig konden we uiteindlijk toch nog en hebben we een walvis gezien, ook een paar dolfijnen, zeehonden en heel veel vogels.
gisteren werd het weer weer minder, gelukkig zaten we de hele dag in de bus, tussendoor wel weer een aantal stops gemaakt, bv bij de rotsen waar iemand af werd geduwd in lotr 2 ( ik moet die films echt weer gaan kijken als ik thuis ben:-P ) en kea's gezien, soort dikke papegaaien.
vandaag zitten we in frans jozef, maar het weer is zo slecht dat we de gletsjer niet op kunnen, dus net kiwi's gespot in een kiwicentrumpje
voor sommigen misschien maar beter dat het niet doorging, want de bar hier w erg gezellig:-P dat is hier wel het nadeel, de vorige keer toen we de stad in gingen moesten we er ook om 6 uur alweer uit..

xx

ps: cock, het eten is hier prima, eigenlijk hebben ze gewoon hetzelfde als thuis. onderweg hebben we al wel drie bbq's gehad, maar verder ook pasta, burgers, risotto, schnitzel, gelukkig hebben ze hier bij veel gerechten ook groentes erbij, dus het is niet zo ongezond als het klinkt ;-)
pps: nic, de tour duurt tot de 10e, daarna nog een paar dagen strand/stad, afhankelijk van het weer, en dan naar australie!

• 02 November 2012 - 07:23

Vera Van Paassen:

Wauw wat een gaaf verhaal, zoveel leuke dingen in een paar dagen, en die foto's erbij maken me helemaal jaloers!
    Volgens mij hoef jij je daar niet te vervelen ;) en al helemaal niet als je lekker in je korte broek kunt rondlopen ;)
    Geniet ervan! maar dat komt volgens mij helemaal goed met die gezellige avonden in de kroeg ;P
    Xx

• 02 November 2012 - 09:11

Aad:

Wordt steeds gaver, ga je na het skydiven ook bungee_jumpen? Zie uit naar je volgend verhaal. Geniet ze xxx

• 02 November 2012 - 12:51

Natascha Van Staalduinen:

Whoohie, ik hoef alleen al naar de foto's te kijken en ik word al jaloers! Wat een mooi land!! En dan ook nog eens lekker korte broeken weer, dat is hier wel anders met alle regen en hagel haha!=( Geniet ervan! xxx

• 02 November 2012 - 13:18

Sjaan Langelaan:

Saskia wat maak jij veel mee ,en die prachtige foto's erbij.
    ik kijk uit naar jou volgende mail,liefs sjaan

• 02 November 2012 - 15:40

Joke:

Hoi Sas,
    Geweldig hoor alles wat je meemaakt. We genieten een beetje mee met al die verhalen en mooie foto's.
    groetjes Joke x

• 02 November 2012 - 16:52

Annemiek:

Hey, klinkt weet helemaal super. Dacht dat je alles wel gezien had, maar dan heb je weer mooiere dingen gezien en dingen gedaan. Toppie. kuzz

• 03 November 2012 - 10:32

Jennifer Koppenol:

Ha Sas!
    Gaaf hoor, lekker beetje vakantie vieren aan de andere kant van deze aardbol :) Leuke foto's!
    Geniet lekker nog een weekje van je rondreis! Groetjes uit De Lier, xx Jen

• 04 November 2012 - 16:20

Kees En Jeanet Langelaan:

Hi Sas,

Super wat jij allemaal meemaakt en toppie dat wij zo op de hoogte blijven.
    Wat een belevenis!!
    Groetjes Kees en Jeanet

• 04 November 2012 - 16:20

Kees En Jeanet Langelaan:

Hi Sas,

Super wat jij allemaal meemaakt en toppie dat wij zo op de hoogte blijven.
    Wat een belevenis!!
    Groetjes Kees en Jeanet

• 05 November 2012 - 17:15

Daan En Gre:

wat een geweldig avontuur en mooie foto,s.nog vele mooie dingen toegewenst van ons.

• 05 November 2012 - 18:39

Moon:

Hey Sas, wat gaaf allemaal, was ik nou toch maar in je rugzak gekropen! Hoe is de groep? Zijn er nog nieuwe bijgekomen en gaan er nog meer verder naar Australien??
    Ben alweer benieuwt naar je volgende verslag!
    Xie

• 06 November 2012 - 10:51

Geoffrey:

Wow Sas, wat super tof allemaal!
    Het goede weer is hier helaas wel anders en al lees ik wat voor leuke dingen je daar allemaal doet, word ik enorm jaloers (zit zelf nu lekker aan een paar opdrachten voor m'n master, dus misschien heeft dat er ook mee te maken :p).
    China was ook erg leuk, de bruiloft was mooi en we hebben natuurlijk de verboden stad, de Chinese muur en nog veel meer gezien. Ik ben alleen nog wel flink ziek geworden op de laatste dag door het eten.
    Heb je zelf nog geen last gehad van het eten? En ga je straks in Australië de tour voortzetten met zo'n Greyhound/andere bus maatschappij tour??

Groetjes,

Geoffrey