eilanden en strand - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu eilanden en strand - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

eilanden en strand

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

23 Maart 2013 | Australië, Rainbow Beach

heey

zoals jullie al wisten ben ik naar de whitsundays geweest, dit op een zeilboot van zo'n 16 meter met nog 25 anderen. niet zoveel ruimte dus, eerste indruk: kleine oude boot
daar dus gezeild! supergaaf, we hadden niet veel zon en de helft van de tijd regen, maar gelukkig wel heel veel wind! ook een eiland op gegaan en naar whithaven beach, waar het niet echt de blauwe oceaan en witte stranden was als het zou moeten zijn als de zon schijnt, maar het was toch nog mooi. ook twee keer gesnorkeld, hier was het koraal toch weer anders, andere kleuren en vormen, dus ook super om te doen! in de brochure stond dat we mochten helpen zeilen en jawel, iedereen mocht een keertje het zeil hijsen met twee anderen, yeah!
indruk op het eind: kleine oude boot, maar wel erg gezellig geweest en mooie dingen gezien :-)

zoals altijd werd ook deze tour met een afterparty afgesloten, helaas moest ik eerder weg om m'n bus te halen zodat ik de volgende ochtend in 1770 was. nee, ik ben niet terug in de tijd gereisd, maar mr cook kwam hier in 1770 aan land
hier een poging gedaan tot surfen: golven pakken lukt prima, maar het staan nog niet zo, maar dat moet hier langs de kust nog wel goed komen. ook motor gereden door de mooie omgeving, kangoeroes en zonsondergang gezien. en nog een nachtje op castaway island geslapen, de naam zegt het al een beetje: een onbewoond eiland met dus bijna niks.. lekker gewandeld en weer super uitzichten gehad, ook een prachtige zonsondergang en gekajakd naar een ander strandje, helaas geen dolfijnen gezien, maar dat kan ook nog wel ergens verder op m'n trip gebeuren, hopelijk. ook weer niet het perfecte witte zand gezien, want dat is weggespoeld/overspoeld door de cycloon en mede door laatstgenoemde helemaal lek gebeten door zandvlooien en muggen, maakte niet uit hoeveel deet je had, ze kregen je toch wel te pakken. ben blij als ik weer thuis ben, de nederlandse muggen snappen tenminste dat ik niet lekker ben :-P om op dit eiland te komen kon/moest je een vliegtuig nemen, zo'n klein ding (3 passagiers) met een stuntpiloot, echt heel gaaf, ook gigantisch mooi uitzicht doordat het eiland verschillende rivieren had met prachtig blauw water en het zand daar wel wit leek, dan nog een beetje regenwoud erbij, oooo zo mooi!

hierna naar rainbow beach gegaan, hier is op het strand een regenboog vermoord omdat hij een meisje wilde beschermen, waardoor het zand dus allerlei kleuren heeft, 73 verschillende zeggen ze (zal wel zo'n 35 tinten bruin zijn, 20 geel, 10 grijs, paar oranje, beetje rood, zwart en jawel hier was het wit :-) een gids beweerde dat ze ook paars zand hadden, hij wist natuurlijk niet meer waar hij het ooit gezien had)
vanaf hier een 4wd tour op fraser island gedaan. we zaten met 8 in een auto en mochten allemaal een stuk rijden, supergaaf! mooie kustlijn, mooie meren! het kamperen was heerlijk primitief: klein tentje voor 3, geen matjes, emmer in een tentdixi (al moest je voor nummer 2 alsnog een gat graven en het papier bewaren om weg te gooien bij het vuilnis), gelukkig wel een zeil over de 'keuken', lage tafels met gasstel, want het weer viel niet echt mee, alleen zon gezien tijdens het laatste stuk rijden. elke dag even gezwommen, dus vies waren we niet met het prachtige heldere water :-) het eiland zat vol dingo's dus we mochten nergens alleen heen (combineer dit met de opmerking over nummer 2 :-P ja, er moest echt iemand mee die jou/je directe omgeving dan nog in de gaten moest houden ook )
ook hier weer een afterparty, alsof we dat tijdens nog niet genoeg hadden gedaan, met als afsluiter kampvuurop het strand , super! erna nog een dagje in rainbow beach om bij te komen, nog een wandeling gedaan waarbij we konden sandboarden en boomerang gooien en natuurlijk iets van het dorp konden zien.

qua weer begint het er dus wel op te lijken dat de herfst eraan komt, ik heb zelfs m'n trui en spijkerbroek voor het eerst in een paar maanden uit m'n tas moeten halen.. al hadden we op castaway wel weer prachtig weer, dus we gaan er maar vanuit dat dat vaker zal gebeuren ondanks dat ik steeds verder naar het zuiden ga.

jullie hebben denk al gemerkt dat foto's posten niet echt lukt, de site wil niet meer echt meewerken: na het uploaden zegt ie vaak dat het niet gelukt is. ik ga het natuurlijk nog wel even proberen, maar anders zullen er denk enkele foto's op facebook komen te staan om de meesten van jullie toch een beeld te geven.
ook duurt het steeds langer voor een nieuw verslag, sorry daarvoor. volgens mij heb ik het druk :-P en ik kom ook steeds vaker op plekken waar ik geen bereik heb, ontwikkeld land dat australie ;-)

xx

• 23 Maart 2013 - 08:58

Moon:

Joehoe de eerste!!!! Hé wat heerlijk allemaal weer. Nou het voorjaar laat hier ook op zich wachten, hebben zelfs weer sneeuw ´gehad:( kan het niet meer zien. Hopelijk kan je het "mooiere" weer nog een beetje genieten en begint de herfst als je terug komt. Meissie veel plezier en avontuur verder en wij zullen het weer met kleine jaloursie verschijnselen lesen;)))
    xie

• 23 Maart 2013 - 10:38

Aad:

hoi, joepiee de tweede. gaat lekker zo, nog steeds veel zien en doen en mooi enz. zal je zo wel weer aan de app hebben, geniet ze. xxx.

• 23 Maart 2013 - 13:59

Annemiek:

hey, de derde!!! sluit me bij de rest aan;). Je gaat toch nu meer naar de bewoonde wereld, (grotere steden) dus heb je toch weer meer bereik hopelijk, want ik ben hartstikke nieuwsgierig naar de fotoos. Ik hoop dat het gaat lukken.
    xxx

• 23 Maart 2013 - 14:10

Trees :

Hallo Sas.Wat een heerlijk verslag weer.De supermooie en gave belevenissen en dan een behoefte doen in een gat in de grond.Is zeker niet saai!Blijf genieten en groeten Trees

• 24 Maart 2013 - 08:34

Cock:

Hoi Sas
    Je raakt niet uitgekeken en gelezen
    Ben je nu bijna Australië rond?
    Leuk al die belevenissen, het is hier inderdaad bijna winter
    Geniet daar nog even van het zomerse weer.
    Groetjes cock

• 25 Maart 2013 - 10:40

Roos:

Hoi Saskia, nou hier hoef je echt niet bang te zijn voor muggen hoor, ook al weten ze niet meer dat je niet lekker was, ze zijn er gewoon niet meer na alweer een vorstperiode, brrr het blijft koud.
    Gelukkig worden we een beetje warm van al jouw verhalen. Jammer dat de foto's niet lukken.
    Nou hopelijk krijg je de dolfijnen nog te zien en zoniet, dan kun je altijd een dagje Harderwijk doen als je weer terug bent.
    Maar geniet voorlopig nog maar van alle avonturen in the outback.

Groetjes Roos.