vele leuke plaatsjes - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu vele leuke plaatsjes - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

vele leuke plaatsjes

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

07 April 2013 | Australië, Port Macquarie

heey

de foto's staan weer online, met dank aan een lieve duitser met laptop :-)

het lijkt erop dat ik nu de meeste tours en eilanden wel gehad heb. nu dus lekker rustig langs de kust aan het reizen, pogingen doen tot surfen, dorpen bekijken, winkelen, op het strand uitrusten van al het voorgenoemde, enz :-)

na rainbow beach ben ik eerst terecht gekomen in noosa, hier hadden ze een klein nationaal park, waar ik een ochtend in rondgelopen heb, prachtige uitzichten langs de kust en door het regenwoud terug!
daarna naar mooloolaba, een klein dorp aan de sunshine coast. hier geleerd te paddle boarden (staand kanoen/surfen zonder golven met een peddel), erg leuk om te doen! en naar australia zoo geweest :-) olifanten en kangaroes gevoerd, koala geaaid, show met slangen, krokodillen, vogels en tijgers gezien, al met al toch een bijzondere zoo! erg veel krokodillen, alsof steve irwin daar gek op was, wel leuk om die invloed terug te zien - australia zoo is door zijn familie opgezet om gewonde en zieke dieren op te vangen, nu hebben ze een ziekenhuis en de zoo waarin ze bedreigde soorten proberen te helpen

vanaf daar naar brisbane, de grootste stad sinds melbourne/de enige fatsoenlijke stad in vier maanden :-P (bijna in sydney, zal ook wel groot genoeg zijn om stad genoemd te worden :-P )
hier kwam ik vast te zitten.. ivm pasen zaten de volgende dorpen vol, dus hier vier nachten gebleven, beetje rondgelopen door de stad, het kleine aangelegde regenwoud gezien, met de ferry rondgevaren, stappen als dat mogelijk was. en dan hoor ik de meesten al denken: stappen is altijd mogelijk! maar nee, niet hier.. op goede vrijdag mag geen alcohol verkocht worden, dus donderdag ging alles al om 12 uur dicht en vrijdag pas weer om middernacht open... dus misschien maar beter dat ik er langer was om zo nog iets van het nachtleven mee te kunnen krijgen ;-) het was vrijdag dan ook best gek om door de stad te lopen, het was best druk maar alle terrassen waren dicht, stoelen opgestapeld enzo, ziet er zo raar uit op een drukke heerlijke zomerdag

daarna een dagje naar surfers paradise, leuk om te zien! heel ander sfeertje, ze draaien hier een beetje op de pretparken eromheen, dus alles is vrolijk gekleurd, en dan hebben ze ook zulk soort dingen in de stad: een indoor kermis, schietbaan, en meer indoor attracties. ook hadden ze een braderie met veel zelfgemaakte dingen, dus hier een paar uur rondgelopen. vreemd genoeg niemand echt zien surfen, zou aan de golven kunnen liggen. en hier ook weer een strand dat was weggeslagen door een cycloon, zat een plots hoogteverschil van een paar meter in.

dan byron bay. zat in het leukste hostel ooit! ze hadden zoveel activiteiten dat ik geen idee had wanneer ik byron zelf moest bekijken. dus maar niet in de ecologische tuin geholpen, geen planten leren kennen en geen poker gespeeld. wel didgeridoo en djembe gespeeld, locale en internationale talenten bewonderd, in een geweldige tent geslapen, toch de stad kunnen zien, een mooie tocht gelopen, naar het meest oostelijke puntje van australie geweest, enz. en weer een sterk verkleind strand, ze stonden bekend om de brede stranden, die er dus niet waren, haha

dan coffs harbour, genoten van mooie uitzichten ook vanaf een eiland, de botanische tuin, de stad, gepaddleboard en een rog gezien:-) , geschuild voor de regen die ik eigenlijk achter wilde laten in byron, hopen dat die dan nu in coffs blijft ;-)

nu in port macquarie waar ik denk maar een dagje blijf, om dan naar mijn laatste reisbestemming te gaan: sydney!
dit betekent echter niet dat ik bijna naar huis kom, ik ga terug naar Kingston om daar nog een maandje ofzo te werken :-) zodra ik een datum/vliegtuig heb horen jullie het!

xx

• 07 April 2013 - 15:53

Aad:

hoi, leuk om ook weer fotoos erbij te zien. hoorde vanmorgen dat je weer een beetje gaat werken bij de schapen. gaaf dat je daar weer terecht kan. nog ff dan zijn wij ook even weg maar we blijven kontakt houden via allerlei apparatuur ed. geniet ze verder en tot horens xxx.

• 07 April 2013 - 15:53

• 07 April 2013 - 15:55

Aad:

heb je er alvast maar 2 en met deze erbij al 3 of 4, doei.

• 07 April 2013 - 15:55

heb je er alvast maar 2 en met deze erbij al 3, doei

• 07 April 2013 - 20:19

Moon:

hey sas, nou die fotoos spreken voor zich, lekker hoor. Leuk dat je weer naar de schapen gaat, kan je de gezinsuitbreiding ook bekijken. Je gaat toch weer naar hun? Geniet er verder van en we lezen het weer!
    xxxjes

• 09 April 2013 - 22:49

Jennifer:

Hoi Sas!

Leuk om weer een stukje over je te lezen, je hebt echt een slecht leven hè daarzo ;)
    Heerlijk hoor, geniet er maar van!
    Hier in De Lier mis je best wel wat (of juist niet), traumaheli's, 2 grote branden, auto ongelukken in een week tijd, De Lier paar keer op het landelijke journaal!
    Verder schijnt hier voor het eerst de zon, en komt de temperatuur voor het eerst boven de 10 graden. Maar goed, heeft het ook al bijna 3 weken niet geregend.

Verder heb ik niets te vertellen, Groetjes Jen

• 12 April 2013 - 13:55

Roos:

Hoi Saskia, leuk om weer wat pictures te zien en je verhalen te lezen natuurlijk.

Trouwens paddle boarden kun je ook heel goed in de Westlandse wateren doen, vorig jaar zomer? zat ik een keer op een terras bij de Zweth en daar kwam een man peddelend voorbij op een plankie.
    Dus je kunt hier altijd verder oefenen.
    En dan is het luie leven bijna voorbij, op naar de schapen, beeeeeh.

Have fun bij alles wat je nog gaat doen daar.

Groetjes Roos