tour day 4-8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu tour day 4-8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Saskia Langelaan - WaarBenJij.nu

tour day 4-8

Blijf op de hoogte en volg Saskia Langelaan

27 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

heey

de afgelopen dagen hebben we erg veel gedaan, maar zoals verwacht weinig wifi gehad... we zaten zelfs dagen zonder mobiel netwerk. de beste plekken liggen blijkbaar in the middle of nowhere;-)

op dinsdag kregen we er vier bij in de bus, uit zweden, noorwegen, korea en australie, dus de groep wordt steeds diverser, nu ook een nog oudere vrouw erbij, maar ook deze zijn weer erg gezellig! de koreaan wel verlegen, maar dat kan ook door het gebrek aan goed engels komen
we zijn naar cathedral cove geweest, een 'uitgeholde' rots aan het strand, zodat een poort ontstaat, mooie kleuren rots en met de planten erop een erg mooi effect! erna een paar uurtjes niks (wat onze laatste uren rust in een paar dagen zou blijken) dus de bbq voorbereid en spelletjes gedaan. na het eten naar de hot water pools omdat het tij toen goed was. we moesten zelf een gat graven, maar het water was heerlijk warm/heet als je op de verkeerde plek zat.

woensdag hebben we eerst weer stops gehad bij reuzenbomen, maar deze waren veel kleiner dan vorige keer, maar toch indrukwekkend. erna konden we raften, daar aangekomen kwamen we erachter dat er een waterval van 7 meter in zat, geen weg terug meer... het zou de hoogste raft-waterval ter wereld zijn en was eigenlijk wel erg gaaf!
daarna kwamen we aan in een maori dorp, waar een chief gekozen werd en we een rondleiding kregen. later was een officiele welkomstceremonie waar nog zo'n 5 bussen toeristen bij kwamen, ook hier kregen we een rondleiding bij en veel dingen van wat ze deden werden uitgelegd. ze waren nogal van het spelend leren, waardoor wij verschillende spellen konden proberen en demonstreren. het eten werd in een oven in de grond gebraden (hangi) en uiteraard mochten we dit proeven , heerlijk diner! erna bleven wij er slapen, dus nog een kampvuur gehad met enkele verhalen uit het verleden

donderdag weer warm water tegengekomen waar we in konden. nu maar even alleen pootje gebaad, want met dit weer droogt m'n bikini niet echt. al hebben we toch wel erg veel geluk met t weer, het is droog en vaak wel zonnig, alleen niet echt warm dus. nog meer watervallen gezien (waar je niet vanaf kon raften :-P ) en erna naar een schapen/eenden/honing/natuurreddende boerderij gegaan. waar ze dus schapen hebben, zorgen voor een broedplek voor blue ducks, ze bepaalde bosjes die als eerste groeien na het kappen van het bos laten staan terwijl iedereen die kapt om weer gras te hebben voor de dieren maar het geeft lekkere honing, en ze de natuur gewoon willen laten om weer gezonde rivieren te krijgen. ze hebben het er maar druk mee en dan ontvangen ze ook nog toeristen die ze rondleiden door de natuur, deels om ze bewuster te maken. hier konden we ook kayakken door een 'canyon', supermooi om het vanaf onderen te zien!

vrijdag vertrokken we al om 6 uur omdat we een crossing konden doen, het zou ongeveer 8 uur lopen zijn, waarbij we 800 meter moesten klimmen en dan weer 1200 omlaag. erg slopende tocht, maar het was het zeker waard! zoveel kleuren steen en een geweldig uitzicht vanaf de berg. de vulkaan waar we langs/over liepen was 2 maanden geleden uitgebarsten, hiervan zag je de sporen dus ook nog, en hij is nog steeds wel een beetje actief, maar erna geen/weinig gevaar voor uitbarsting meer (al durfden sommigen de berg al niet meer op toen ze het hoorden). het maakte het wel mooier, met de stoom die eruit kwam, de nieuwe rosten naast/op het pad, de kraters,, heel bijzonder! een paar uur door sneeuw moeten lopen, ik ga eens op 'zomervakantie' maar verder erg lekker weer om te lopen. het laatste stukje was door tropisch woud, waar de lahar/modderstroom doorheen was gekomen, wat het ook weer een heel andere sfeer geeft.
tegen de tijd dat we bij onze slaapplek aankwamen was het al bijna etenstijd, wat maar goed was ook anders waren we misschien nooit meer opgestaan. omdat we de laatste wintergroep, dus met gids, waren op de vulkaan kregen we er een toetje bij, suikers die we hard nodig hadden ;-) daarna nog even in de jacuzzi:-) wat qua spieren niet veel heeft gedaan volgens mij, haha

op het moment zitten we weer in de bus, vanmiddag komen we aan in wellington, waar ik hopelijk weer internet heb zodat ik dit met jullie kan delen :-)
ondertussen ben ik dus in wellington, beetje rondgelopen en naar het museum (te papa)

ik heb het idee dat m'n nederlands nu al achteruit gaat, sorry daarvoor. engels went zo snel (al merk ik wel dat ik tijdens m'n studie niet echt over praktische dingen heb gepraat in het engels), toen ik de derde dag nederlands kon praten begon ik alsnog steeds in het engels, haha, al gaat het wisselen wel beter nu er constant 3 nederands sprekenden om me heen zijn. maar eind van m'n trip zijn deze verslagen misschien ook wel in het engels :-P

• 27 Oktober 2012 - 10:10

Annemiek:

Heey meissie, Ziet er weer onwijs gaaf uit. Heb spijt dat ik niet meegegaan ben;)

• 27 Oktober 2012 - 10:19

Aad:

Hoi, je hebt al veel gezien in die korte tijd. Ik zie en lees dat je er goed van geniet en leuk dat je een goeie groep hebt. Ga zo van je foto's genieten. xxx

• 27 Oktober 2012 - 10:21

Moon:

Oh wat gaaf! Heb er weer naar uitgekeken dat er een berichtje komt;) Vandaag valt er bij ons ook de eerste sneeuw, maar geen vergelijk met jou foto´s. Veel plezier verder en dat met de taal komt wel goed xie

• 27 Oktober 2012 - 12:44

Joke:

Hoi Sas, Klinkt allemaal of je het naar je zin hebt ;-.
    Mooie foto's ook. Veel plezier nog. x

• 28 Oktober 2012 - 10:45

Cock:

spannend hoor al die belevenissen, alleen maar genieten
    hoe is het eten buiten de BBQ?x

• 28 Oktober 2012 - 13:43

Trees :

Hallo Saskia,ga je in het Nederlands schrijven in de hoop dat je het nog kan lezen (haha).Wat een leuk verslag zo te lezen gaat het best met je.Houden zo en nog veel plezier.groetjes Trees

• 28 Oktober 2012 - 14:53

Erika:

Gave dingen gezien en gedaan zo te lezen! En wat een mooie foto's, leuk dat we zo kunnen meegenieten. Veel plezier.

• 29 Oktober 2012 - 09:32

Nic:

Ha die Sas,

Meid wat cool ik vind het wat hoor en lang leve de Techniek, mogen wij meegenieten.
    Als je Ned. niet slechter wordt als dat van moon en mij valt het allemaal nog wel mee!!!!1
    Door jou giga foto´s haal ik de zon hier nog een beetje naar toe wij hebben de eerste 20 cm sneeuw en het is berekoud.Ik wens je heel veel plezier wanneer gaat het verder naar Australie toch ook al gauw??
    x-jes nic

• 29 Oktober 2012 - 12:45

Inge:

Hee Sas,
    Wat super leuk om je verhalen te lezen! Lees ook over plekken waar wij ook geweest zijn, leuk om er weer aan terug te denken.
    Nou er komt nog veel meer moois en leuks aan dus geniet er volop van!